ATTENTIE: Dit artikel is gearchiveerd; aan de inhoud kunnen geen rechten meer worden ontleend.

Gouverneur Theo Bovens bezoekt Streekmuseum Elsloo in 2018

Donderdag 19 juli 2018 heeft de gouverneur van Limburg in het kader van zijn surprise-toer 2018 het Streekmuseum in Elsloo bezocht. Het idee achter de surprise-toer is om te kijken welke passie medewerkers van de provincie hebben naast hun reguliere werkzaamheden. Zodoende heeft hij donderdagmiddag Anita van Mulken bezocht in het museum; zij is milieuadviseur voor de provincie, maar daarnaast ook de secretaris van het Streekmuseum.

Anita van Mulken gouverneur Bovens 20180719

Op de foto: Anita en haar baas, gouverneur Theo Bovens (klik voor vergroting)

Anita en de voorzitter van het museum Hugo Luijten hebben de gouverneur rondgeleid in het museum en daarbij ook de plannen voor de toekomst uit de doeken gedaan. Het werd al snel koffietijd en deze hebben we in de herinneringskeuken samen met enkele vrijwilligers van het museum en gasten van het museum gedronken, met een stukje vlaai natuurlijk. De gasten van deze dag zijn woonachtig in La Famille in Elsloo en zij komen geregeld naar het museum om in de herinneringskeuken (keuken is in jaren 50 stijl) letterlijk herinneringen op te halen aan hun jongere jaren. Na een gezellige babbel ging de gouverneur ook heel geduldig met de bewoners op de foto.

gouverneur Bovens bewoners LaFamille 20180719

Op de foto: de gouverneur aan de vlaai met bewoners en vrijwilligers van La Famille (klik voor vergroting)

Daarna hebben we de heer Bovens in onze net geopende nieuwe expositieruimte rondgeleid, waar wij ook terecht trots op zijn. Hij sprak ook enkele keren zijn bewondering uit voor het werk en de passie waarmee bestuur en vrijwilligers het museum levend houden.

De gouverneur vindt het museum dan ook méér dan een streekmuseum, hij noemt het een Historiehuis. Wij vinden dit een groot compliment en zijn er dan ook trots op.
Het was erg bijzonder om een middag de gouverneur in het museum op bezoek te hebben.

Op de foto: Gouverneur Bovens krijgt tekst en uitleg van voorzitter Hogo Luijten (klik voor vergroting)

gouverneur Bovens Hugo Luijten 20180719